Inici / Agenda / Casa Torres Amat amb veu de dona

08 Març 2026

Casa Torres Amat amb veu de dona

Gratuït

Què en sabem de les dones Torres Amat? Una mirada femenina a aquesta família a través de les cartes de la Teresa Amat de Palou.

La fàbrica de Cal Torres, situada al costat del riu Llobregat, és l’origen de la revolució industrial a la península ibèrica. Actualment, s'ha restaurat, adequat i museïtzat l'espai que ocupen la turbina i l'antiga fàbrica, als baixos de la casa Torres Amat.

Seguidament, es puja a la planta noble de la família. Les seves luxoses sales són un exemple excel·lent per copsar el poder de la burgesia catalana. Entre els seus membres més destacats figura el bisbe Torres Amat (1772-1847), religiós, bisbe reformador, hereu de les idees i la cultura del segle XVIII i amb una vida plena de contrastos.

*Fotos de Pol Duran i Sallent Turisme.

Imprescindible RESERVAR PRÈVIAMENT CLICANT AQUÍ.


Informació

Hora: 10 h

Lloc: C/ Pelatera

Durada aproximada: 1:15h

Accés: Es pot aparcar al pont de la Concòrdia o a algun dels pàrquings de vora el riu i arribar a peu fins al Carrer Pelatera, a tocar del Llobregat. Allí hi ha el centre d'interpretació, des d'on s'inicia la visita.

T. 671 405 483
Web: www.sallentturisme.cat
Email: info@sallentturisme.cat
Direcció: carrer pelatera, sallent

Contacte i localització

Truca'ns al 671405483

o envia'ns un email a info@sallentturisme.cat